POMOĆ I PODRŠKA

 

Svaki vid kontakta je moguć sa našim operaterom pozivom na broj +381(13)2190219.

 

Aktivnosti pomoći i podrške usmerene su ka zadovoljavanju osnovnih potreba i osiguranju bezbednog i prijatnog okruženja korisnika, kao i u skladu sa procenom potreba obuhvatajući sledeće:

Obezbeđivanje ishrane u skladu sa razvojnim i zdravstvenim potrebama korisnika!

Ovo podrazumeva jelovnik sačinjen po preporuci nutricioniste. Korisnicima se obezbeđuju najmanje tri obroka i dve užine dnevno. Tokom dana služe se i napici po želji korisnika (domaća kafa, kafa sa mlekom, topli i hladni čajevi, kakao, limunade, oranžade, sokovi…).

Pomoć pri oblačenju i presvlačenju!

Ovo je aktivnost koja se sprovodi najmanje tri puta u toku dana, pri jutarnjem oblačenju, posle popodnevnog odmora i u večernjim satima u cilju pripreme za spavanje. Po potrebi ova aktivnost se sprovodi i češće (ako se korisnik uprlja i sl.).

Pomoć pri kretanju, obezbeđana je u skladu sa prijemnom procenom radnog terapeuta!

U skladu sa tim korisnik može da se kreće uz pomoć jednog ili dva štapa, uz pomoć štaka, šetalice ili pak u invalidskim kolicima ili je potrebna pratnja jednog ili dva lica tj. negovateljica. Pomoć pri kretanju korisniku je omogućena kako unutar prostorija, tako i u krugu ustanove (na terasi, domskom parku i stazi za šetnje, odlasci).

Pomoć pri održavanju higijene što podrazumeva kupanje i tuširanje!

Ovu aktivnost sprovode negovateljice, tuširanje je svakodnevno, naročito pranje genitalnog predela i nogu, dok se kupanje vrši jednom nedeljno, po potrebi i dva puta.

Pomoć pri brijanju i šišanju!

Usluge pedikira i manikira. Svakodnevno su organizovane usluge brijanja korisnika od strane negovateljica, uz to obezbeđena je i usluga tretiranja nausnica kod žena. Jednom mesečno za sve korisnike obezbeđene su usluge frizera, za žene i usluge farbanja kose, feniranja i pravljenja frizura po želji.

Pomoć pri obavljanju fizioloških potreba!

Medicinski tehničari zaduženi su za praćenje i evidenciju fizioloških potreba korisnika kako bi se predupredili ili na vreme uvideli mogući problemi (postoji spontano normalno pražnjenje, dijareje ili opstipacije za koje se koristi stimulacija u obliku čajeva ili čepića, isto tako postoji i normalno mokrenje, nekontrolisano mokrenje za koje se koriste dnevne i noćne pelene ili kod blažih oblika ulošci za inkontinenciju i nemogućnost spontanog mokrenja gde je potrebno plasirati kateter). Za navedene aktivnosti vodi se posebna evidencija koja omogućava redovno praćenje fizioloških potreba korisnika.

Davanje prepisane terapije!

Za ordiniranje dnevne terapije zadužena je Glavna medicinska sestra i medicinski tehničari. Ista se sprovodi tri puta dnevno odmah posle obroka u zavisnosti od prepisane terapije i češće (to je individualno od korisnika do korisnika). Ordiniranje terapije podrazumeva i davanje insulina korisnicima kao i uključivanje infuzija i davanje injekcija.

Kontrola vitalnih funkcija – pritisak, temperatura, nivo šećera u krvi, unošenje i izbacivanje tečnosti i sl.!

Ova aktivnost je takođe u domenu medicinskog osoblja. Vitalni parametri se, u skladu sa potrebama, proveravaju jednom do tri puta dnevno, a po potrebi i češće.

Obezbeđivanje prikladne dekoracije koja odražava individualne ukuse i želje korisnika!

Posebno se vodi računa o poštovanju korisnikove individualnosti kao i želje za estetskim izražajem, pa im se tako omogućava da sami ili uz pomoć radnog terapeuta, socijalnog radnika ili psihologa kao i porodice urede svoj životni prostor (kačenje slika, pravljenje i postavljanje ručnih radova u sobi, razne dekoracije, satovi, kalendari, lampe i sl.).

Obeležavanje rođendana, slava i značajnih praznika!

Za svakog korisnika u ustanovi organizuje se svečana proslava rođendana koja se upriliči uz svečanu tortu u prisustvu ostalih korisnika, zaposlenih i porodice. Uvek se imaju u vidu lične želje korisnika po pitanju proslave pa se u skladu sa tim i vrši organizacija. Na sličan način se obeležavaju i slave korisnika uz propratni program. Omogućavamo i obeležavanje značajnih praznika i nacionalnih manjina.

Obezbeđivanje dovoljno prostora i opreme koji korisniku omogućavaju privatnost!

Za svakog korisnika u ustanovi obezbeđena je privatnost, naročito za korisnike koji borave u višekrevetnim sobama. Za privatnost u toku nege se uglavnom koriste namenski napravljeni i prenosivi paravani. U svakom trenutku, korisnik ima dovoljno mesta unutar i van prostorije da se osami, telefonira, dočekuje goste i sl.

Pranje i peglanje ličnog i posteljnog rublja!

Za ovu vrstu aktivnosti zadužene su sobarice koje peru i peglaju garderobu korisnika i posteljno rublje korisnika gotovo svakodnevno. Posteljina se menja posle svakog kupanja, a po potrebi i češće. Opranu i ispeglanu garderobu spremačice predaju negovateljicama koje su dužne da istu rasporede i uredno slože u garderobere korisnika.

Pomoć tokom održavanja urednosti garderobera i staranje o ličnim stvarima korisnika!

Najmanje jednom nedeljno se pruža pomoć korisniku prilikom pospremanja garderobera i drugih ličnih stvari za šta su zadužene negovateljice, a redovne kontrole urednosti sprovode članovi stručnog tima. Korisnicima je po želji omogućeno i čuvanje nakita i drugih stvari od vrednosti u sefu ustanove.

Pratnja korisnika prilikom odlaska kod lekara ili drugih potrebnih službi van ustanove!

Za sve naše korisnike organizujemo pratnju i prevoz na lekarske preglede, kontrolne preglede, laboratorije, komisijske preglede za tuđu negu i pomoć, prevoz do drugih institucija i organizacija kako bi korisnici završili određene administrativne poslove, odlazak u crkvu i sl.

KONTAKT